12 March 2013

Cum scapi de raceala?

Nu am sa va scriu cum scapi de raceala ci ma intrebam eu: cum scapi de raceala? Retoric, fireste, pentru ca sincera sa fiu incep sa nu mai cred in scapatul de raceala. Isi face damblaua si se duce, atata tot. Si daca ai bafta si sistem imunitar bunicel, nu faci bronsite, otite si alte -ite.

Bunaoara, eu una nu mai cred in asta cu perioada de imunizare. Stati linistita doamna, va raci asa, primele saptamani / luni hai un an jumatate si apoi sa vedeti, va fi tare ca piatra, va avea bagajelul de anticorpi la el.
Serios? Si atunci bagajelul meu si al lui barbat-meu unde dracu sunt? S-au pierdut la cala?
Din septembrie 2012 o tinem toti trei intr-un muc si-o tuse. Primele luni ne-am crizat si ne-am speriat. Am mers aproape saptamanal la medic, la indemnul astora de la cresa si cum nu nimeream mereu acelasi pediatru, cumva parca aveau un pact nescris sa nu isi calce vreodata pe urme.
"Cu ce i-a trecut data trecuta?"
"Habar nu am, cred ca de la Pivalone...?"
"Pivalone? Ok. Dati-i Biorinil".
Si tot asa pana am ajuns sa adunam Biorinil, Tobradex (da, am facut si din aia cu ochii lipiti), Pivalone, Rinonef, Colargol si multe alte chestii si pana cand m-am sictirit eu si am inceput sa nu i le mai dau. Realizand ca daca e racit aproape continuu si eu continuu bag zemuri in el pe toate gaurile, supozitoare in cur, picaturi in nas si sirop pe gura, chit ca nu sunt antibiotice, o sa imi scot pe musiu Fatzuca leguma din cei 3 ani de cresa. Asa ca am incput sa le cam sar. Da, mai scot un muc, mai dau un fas de spray dar nu ma mai reped ca pensionara la vanghelion in farmacii.
Noi, ce sa zicem. Noi mai inghitim cate un paracetamol sinus si ne consolam cu faptul ca barim stim sa ne suflam singuri mucii.

Acu stam acasa raciti toti trei. Ochi lipiciosi, tuse magareasca, muci de toate consistentele intr-un fluviu constant si mazgos.  Nu , n-are nimic la plamani sau prin urechi. E ok. Stam incuiati in casa, ne plictisim de moarte si asteptam sa treaca. Punem totusi Tobradex in ochi si nas, din cauza conjunctivitei.....ah, uitasem.
Asistentele se pare ca au un fetis pentru cuvantul "purulent". Purulent inseamna " cu puroi in el". Cum se fac mucii lui Fatzuca o idee mai albi "ah! are muci purulenti". A facut niste puchini pe la ochi "va rog sa intrebati medicul si de aceasta secretie purulenta".

Pai cred si eu ca alearga mama ingrozita, crezand ca-si duce odorul pe ultimul drum, cu puroaie din buboaie, catre medic. Io una am intrebat cred d vreo 3 ori si medicul mi-a raspuns sec / amuzat / iritat ca nu e domle nici o purulenta, cine v-a tot spus asa ceva....deci m-am linistit. Purulent my ass. Sunt muci si puchini, atat. Scarbos dar aproape inofensiv.

Nu mai luam sirop de tuse si cred ca o sa ma duc totusi sa iau. Cu ocazia asta sa si strang de gat farmacista care mi-l recomandase pe primul. Acu vreo 3 zile ma duc io la farmacie cu plodul mucos de gat, zic "un sirop de tuse", aia ma intreaba cu mutra atot stiutoare "tuseste?" mie imi vine sa zic "nu fa, imi trebuie sa lipesc un timbru", ma abtin, raspund un "pai altfel?" , ea se hlizeste, io ma hlizesc, ea ma intreaba: "de care?"
 "De care aveti"
"Eurespal?"
"E amar si il scuipa"
"Prospan?"
"Nici un efect n-a avut"
"Stodal?"
"Uite din asta n-am luat. Da, Stodal"

Iau Stodalul, 12 lei, plec inapoi spre casa, copilul se foieste, vrea musai sa tina el cutia, eu ca nu, el ca da, scartaie, cedez, zic bine, dar n-o arun....poc. Pa Stodal. Ridic cartonul din care siroia un lichid lipicios, arunc la cos, ma intorc bombanind cu Alex ilustrand exemplar cuvantul englezesc "oblivious".

"Mai dati-mi unul"
Farmacista isi ridca umita ochii , eu explic "a dat copilul peste mana si l-a spart"
"Dar cum, nici macar nu e din sticla recipientul"
Ridic din umeri, e nu e din sticla pe dracu. Iau Stodal nr 2, de data asta intr-o punga departe de manutele distructive ale lui Alex. Farmacista intreaba:
"Dar nu luati si niste oscillo', merge foarte bine cu Stodalul?"
Eu raspund "ah nu, deloc n-am incredere in homeopatie, imi pare rau"
Bai, si-o vad cum da sa zica "pai si-atunci, de ce..." dar se opreste si imi ureaza seara buna. Si plec cu siropul acasa si evident, ajung acasa si ma intreb daca nu cumva vreo pronie cereasca l-a facut pe Fatzuca sa dea din labe sa mi-l sparga pe primul.
Stodal - medicament homeopat.
Tu-i mama ei cu ochelarii ei cu tot si cu intrebarile ei redundante.
Ah well, teapa.
Am sa povestesc vreodata, cand apuc, de ce nu cred eu in homeopatie, dar e mai lung. Acu ce era sa fac, am luat Stodalul, i-am dat lui Alex cateva gaturi sanatoase, resemnandu-ma cu ideea ca mi-am cumparat doua sticloante de apa cu zahar de 24 de lei. Evident ca Alex era incantat. Macar pe asta il bea singur. Nu m-am ingrijorat prea tare, da nici iluzii nu mi-am facut. Cum era si de asteptat, n-are absolut nici un efect. Mi-am mai pus si eu un gat in cafeam in loc de zahar.

Azi noapte l-am uns cu VapoRub si a reusit sa doarma cat de cat binisor, sforaind groaznic, dar macar a respirat cat de cat. Miroase a camfor si menthol la noi in dormitor de zici ca-i sarcofag. In rest, posibil sa trec si la leacuri din astea babesti, ridiche neagra, ceapa taiata, etc.

In concluzie , imi pare rau dca v-am pacalit, dar habar nu am cum sa scapi de raceala. Cred ca scapa ea de tine mai degraba, cand se plictiseste.

7 comments:

  1. Welcome to the club, si noi cam aceeasi poveste, mai tuseste, mai ii curge nasul, mai ii curge ochiul, dar nu-i dau nimic - a facut tratament cu aerosoli o saptamana, i-a trecut, i-a revenit, in rest ii dau sirop de imunizare si cam atat. E si perioada asta nasoala, cand frig, cand cald, se dezgheata virusii, mai stau la soare putin sa se ingrase, mai pleaca la plimbare :-D

    ReplyDelete
  2. La noi la fel, David inca de la un an a refuzat constant orice fel de picaturi de nas, i-am dat doar bilute homeopatice (care la noi, din nu ma intereseaza ce motive, si-au facut mereu efectul si au scurtat boala), iar acum are aproape 5 ani si nu stie ce sunt alea medicamente alopate, doar la un an si ceva i-am dat o jum. de lingurita de Nurofen dupa 2 zile de febra 39 (dupa care au aparut bubitele, era roseola :-)), acum are o sanatate de fier, rapune in 3-4 zile raceli care pe mine ma terminau 2 saptamani (iarna asta nu, caci de 8 luni sunt vegetariana si am trecut pe green smoothies, am incheiat iarna cu o simpla raceala de 4 zile, iuhuu).
    Despre cat de "periculoase" sunt chestiile alea purulente, si de asemenea o alta abordare a bolilor, iata perspectiva unui medic austriac:
    http://piersicuta.blogspot.de/2013/02/dr-johann-loibner-originea-si-istoria.html

    ReplyDelete
  3. "din nu ma intereseaza ce motive, si-au facut mereu efectul si au scurtat boala"
    Asa e, maica, sa nu te intereseze. Baga-ti destele in urechi si canta cat mai tare "apa cu zahar functioneaaazaaaa, apa cu zahar functioneeeaaazaa". Dupa care mai ia o gura de green smoothie si apoi, dupa ce te-ai intremat, promoveaza oleaca de mizerii anti-vaccinare pe net. Ah, poliomielita... ce vremuri...

    ReplyDelete
  4. "...promoveaza oleaca de mizerii anti-vaccinare pe net. Ah, poliomielita... ce vremuri... "
    No, da, un comment fain!
    Pacat ca nu pot da like.
    Karioka, baga "fata" optiunea aia cu like! :-)

    ReplyDelete
  5. Laura, stai asa, aerosoli cu ce?

    ReplyDelete
  6. Aerosoli cu uleiuri esentiale - folosim noi. Thymian sau Camilla, dar cam merge orice ulei esential tare. Daca nu ai un aparat cu aburi, fac treaba buna si un lighean cu apa fierbinte, cateva picaturi de ulei si un prosop.Si un cap, pe care il ascunzi sub prosop, deasupra aburilor. :)

    In lipsa de uleiuri si smecherii( desi imi plac si imi sunt eficiente), doi pumni de sare grunjoasa si aceeasi apa fierbinte ajuta, de asemenea. Cu reteta asta m-am tratat de o sinuzita urata, cand eram gravida in 9 luni...


    Multa sanatate va dorim!

    ReplyDelete
  7. Si eu m-am dus odata in graba la farmacie pentru un sirop de tuse. MA intreaba farmacista - tuse umeda sau uscata? Eu - mmm...nici, nici, sau, si, si... Ea- pai atunci va dau unul carem erge la ambele. Eu- ambele? (sesizand o contradictie acolo intre ceva care te face sa nu mai tusesti si ceva care te face sa expectorezi mai cu spor, all in one) Ea - ceva explicatie...
    Cumpar flaconul, ajung acasa, ma uit pe el si vad BOIRON. LA naiba! > Ma intorc la farmacie, ii spun tipei, doamna, mi-ati dat un homeopat, astea sunt apa cu zahar, mie sa-mi dati ceva care sa faca ceva. Ea - pai doamna, alta data mereti la medic sa va spuna ce are, bla,bla, bla. Deci tipa mi-a pus mie in carca ca nu stiam exact ce are si ca de aia mi-a dat ceva cu care macar sa nu fac rau. Bine,ma, dar onest era sa imi spui ca nu-i bine sa-mi dai asa, dupa ureche, nu sa faci bani de pe mine vanzandu-mi iluzia ca ii dau ceva util copilului. Mi-a dat banii inapoi si de atunci, de fiecare data cand iau ceva ce n-am mai luat ma uit pe cutie sa fiu sigura ca nu mi se vinde zahar la suprapret. Sa mor, astia (inclusiv medicii) am impresia ca de multe ori ne baga homeopate mai mult pentru linistea parintilor, nu pentru ca ar avea nevoie copilul de sirop, sa simta parintii ca fac ceva pentru copil. Sau sunt pur si simplu imbecili.

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)